søndag, august 31, 2008

helga er jo allerede snart slutt.. jeg føler at den akkurat har begynt!

hei!

nå har jeg ikke skrevet blogg på to hele dager, tenk det. og, det er egentlig litt sjukt til å være meg. men, det har vært helg, og helg er alltid så genialt! eller, egentlig er det jo på en måte helg ennå, men jeg har en ganske så stygg følelse inni hodet mitt av at herligheta snart er over. men, jeg skal prøve ikke å tenke på det.

ok, da skal jeg prøve å oppsummere helga:

grunnen til at jeg ikke har skrevet blogg i helga, er at jeg har vært hos pappa, og der har jeg forsåvidt data, men den mangler leselist. utrolig kjipt å skrive ting uten leselist...

fredagsskoledagen var faktisk ikke så uendelig lang, tro det eller ikke. det skjedde vel egentlig veldig lite spesielt, var vel egentlig bare å telle minutter til helga.

da jeg kom hjem, skjedde det vel egentlig ganske lite, før jeg stakk bort til pappa i halv fem-tida. ikke at det egentlig skjedde så mye der heller, hørte på lydbok, så reprisen og dagens episode av hotel cæsar. litt over åtte, kom julie og elin. jeg pakka, og så gikk vi til øra, hvor vi skulle møte tina, og handle inn til kvelden/natta. alle fire skulle nemlig overnatte hos tina! vi var fast bestemt på at det skulle bli utrolig genialt, og det blei det også!
etter at vi hadde handla inn det vi trengte for å lage fruktsalat, var det å bære de tunge posene, (som egentlig ikke var tunge i det hele tatt), bort til tina. der satte vi i gang med fruktsalatlaginga sånn ganske med en gang, og vi blei vel ferdige sånn rundt ti-tida. så var det å avgjøre hvilken film vi skulle se. egentlig så var ikke den avgjørelsen så veldig vanskelig, alle fire var i veldig high-school-musical-humør den dagen. og, vi så high-school-musical. den filmen er jo faktisk utrolig genial! og, det skumleste; jeg kan alle sangene omtrent ordrett, selv om jeg ikke har sett filmen så uendelig mange ganger. så, der satt vi da, sang så høyt vi kunne med på sangene, og mimra fra sommeren 2007.

etterpå, var det å lese det genialistiske brevet vi hadde fått fra torunn! torunn-breva er brev som alltid skal leses sammen, og vi har planlagt at det skal bli en tradisjon, eller noe sånnt.
brevet var i alle fall veldig fint, og det ser fortsatt ut som om hun trives der oppe. men, gud som vi savner henne! etterpå, måtte vi ringe henne, og vi prata ei lang stund, om alt og ingenting, egentlig. det er alltid så koselig å snakke med torunn!

etterpå, var vi overtrøtte. veldig overtrøtte. jeg tror ikke det er sånns upersmart at jeg legger ut om alt det vi lo av, og alt vi babla om, det var nemlig så alt for mye sjukt.

vi sovna vel i tre-tida, og vi stod opp i elleve-tida på lørdag. vi spiste frokost, og julie stakk i tolv-tida. elin og jeg var fortsatt hos tina, og vi hadde en stor greie med å synge julesanger. vi gleder oss nemlig utrolig masse til jul alle sammen! hihi. det er jo faktisk ikke så uendelig lenge til, da!
i to-tida, stakk vi på øra. vi gjorde vel ikke så mye, surra rundt bare.
haha, jeg skal aldri betale med småpenger når jeg kan velge å betale med kort mer! jeg tror aldri jeg har vært så flau som jeg var på rema i går. ihvertfall er det ei lang stund siden sist!

vi stakk hjem til meg i halv fire-tida, og vi satt på trappa ei stund. ja, jeg mener det; vi satt på trappa. vi har en sånn greie for trappesitting.

i firetida, stakk jeg bort til bestefar og spiste pizza. bestemor var ikke hjemmme, så, derfor bare bestefar. jaa, jeg er en detaljperson; hver minste detalj må stemme.

etterpå, kjørte vi båt. ja, vi kjørte båt. jeg, bestefar, vegard og sigurd tok båten til oppdøl, bare for å ta med oss pappa tilbake. jeg fant ut at jeg like godt kunne bli med, jeg hadde jo ikke noe bedre å ta meg til likevel.

jeg kom hjem i seks-tida, og resten av lørdagskvelden bestod av daffing. men, joda, det var koselig det.

i dag, altså søndag, har det skjedd utrolig lite. jeg stod opp i tolv-tida; dusja, satt ved dataen, spiste frokost i to-tida. etterpå, var det piano/keyboardøving, og sløving. jeg stakk vel hjem i fem-tida, og her har jeg da sittet siden; hadde masse mail å svare på, og masse greier å svare på på fjesboka.
og så har jeg gjort tysk. ja, jeg har gjort tysk. ikke sånn sinnsjukt mye, men litt, og det er nok til at jeg føler meg flink. men, nå får jeg vel gjøre resten av tysken; vi kan nemlig få gloseprøve i morgen også. tortur.

vi snakkes!
jeg håper alle sammen har hatt ei nydelig helg!

Ingen kommentarer: