torsdag, august 28, 2008

nå er det faktisk endelig snart helg!

hei!

nå er det snart helg, altså! bare en eneste lang skoledag igjen nå.

skoledagen i dag gikk fint; skjedde ikke noe nevneverdig, egentlig. vi hadde årets første skikkelige gymtime, og veit du hva? den var faktisk veldig overlevelig. julie og jeg blei faktisk også enige om at det var koselig å ha gym, sånn midt i timen. og, det er sjeldent, når det er oss det er snakk om! jeg håper det fortsetter like nydelig.

etter skolen, skjedde det lite, før i sekstida, da vi dro til oppdøl, for å være med på et møte om rassikringa av oppdølsstranda. siden møtet ikke begynte før klokka åtte, var vi ei stund på besøk hos tante først. så, i halv åtte-tida, var det å dra bort på grendahuset på ålvundeid, for å høre på massevis av smarte folk. og ja; det var faktisk mange smarte folk der, med mange glupe ideer og kommentarer.
den eneste tenkelige løsninga, er å bygge en eneste lang tunell, som dekker hele stranda. men, poenget er at et slikt arbeid tar tid, og vi kan ikke risikere at et slikt ras som gikk på søndag går igjen. så, hva skal vi da gjøre? folk må jo kjøre stranda både for å komme seg på jobb og skole, og båttransport er for dyrt, det går visst ikke i lengda. vi snakka derfor masse om hvilke løsninger som kunne være aktuelle, men vi kom vel ikke egentlig fram til noen stor konklusjon, sånn bortsett fra at vi kommer mye lengere hvis vi alle holder sammen, og gjør det vi alle sammen kan, for at dette skal fungere så bra som mulig. jeg er derfor ganske så fornøyd med møtet, egentlig.

jeg kom hjem for ikke lenge sida, og nå skjer det lite. veit vel at jeg snart må legge meg, for å være ”uthvilt” til en ny skoledag, heldigvis den siste før helga! noe så herlig!

så, vi snakkes. ha ei fin natt!

Ingen kommentarer: