onsdag, august 20, 2008

første skoledagblogg

hei!

ja, da var første skoledag over. endelig. det var ikke så utrolig skummelt som jeg trodde det skulle være, men, det var skummelt nok, så absolutt.

jeg stod faktisk opp tidlig i dag, selv om vi ikke begynte før elleve, altså i åttetida. jeg surra bare litt rundt ei stund, før julie kom i halv elleve-tida, og vi sykla til skolen. veldig genialt å se igjen folka!
noe av det skumleste med hele dagen, var å stå der, utafor skolen, før vi blei ropt opp. jeg følte at alle stirra på meg, som om alle virkelig hadde fritids.
så, var det oppropinga. det tok omtrent en evighet, ihvertfall føltes det sånn. heldigvis hadde nesten alle andre gått inn da det var min tur å gå fram den utrolige strekninga til trappa, gå opp, og inn døra.
så, var det å finne klasserommet, og sette seg så langt unna kateteret som vi fikk tillatelse til. og der satt vi da; en halv evighet, mens kontaktlæreren vår gikk gjennom timeplaner, lærere, elever og klasserom. festlig. basisgruppa mi var koseli den, ikke så mange jeg kjenner sånn veldig godt, bortsett fra julie da. og ellers bestod gruppa av helle, evelyn, jonas, øyvind og sigbjørn. jeg tror vi kan bli en fin gjeng, jeg.
til slutt var det sånn omvisningsting. vi gikk egentlig bare litt rundt, så på resten av skolen, som vi alle egentlig hadde sett før.
helt til slutt, skulle visst vår assisterende rektor, (han hadde visst en annen tittel også, men den har jeg glemt..), og mattelæreren min snakke med meg. joda, skummelt, men overlevelig. jeg fikk heldigvis ikke sånne sinnsjuke spørsmål som jeg ikke klarte å svare på.

så, var det å gå for å finne julie og tina som hadde gått. vi fant ut at tina også kom i klasse med meg og julie! noe så utrolig genialt! så blei vi heldigvis samla alle sammen. tina og hennes basisgruppe, hadde visst fått vite at: ”dere kommer i klasse med ida utne”, men vi hadde ikke fått vite noe om hvem vi kom i klasse med. jeg føler meg som en ting som alle alltid må bli informert om.
vi sykla ned på øra, hvor vi gikk på domus og kjøpte salat. vi satt ei stund og spiste, og etterpå, var det å gå å kjøpe is. vi lette lenge etter noe å feire, og til slutt fant vi ut at vi kunne jo feire at vi kom i samma klasse! og feira gjorde vi; med masse is. hihi.
julie blei med meg hjem, og vi satt bare og sløva; leste barnebøker, sang barnesanger, osv, helt til vi skulle gå på korøving. julie har begynt hun også nå! genialt. veldig fint å se igjen folka der også!

etter korøvinga, gikk jeg hjem, så hotel cæsar, som plutselig hadde bestemt seg for å begynne veldig tidlig, på grunn av en eller annen landskamp. etter det igjen, snakka jeg først lenge med trond martin, og etterpå med solveig-marie! utrolig koselig å snakke med dem begge to! solveig-marie hadde jeg faktisk ikke snakka med på en hel evighet, ihvertfall føltes det sånn.

sånn etterhvert, kom julie og elin på ”overraskelsesbesøk”, som innebar å ikke ringe før de kom, og late som de var små unger som ville ha meg med ut. joda, og vi gikk ut. etter å ha voldtatt plommebøtta som bestemor kom og gav meg i går. vi gikk bort til vårt stamsted; altså til barnehagen. der hadde vi masse fritids med snurredissa og med kyllingdissa. vi ringte louise, ei venninne av julie og elin fra england! hihi, hun var utrolig koselig.
etterpå, hang vi bare litt rundt på øra, før vi gikk hjem. jeg har akkurat kommet inn nå; pizzaspising står for tur.

i morgen er det gym. ja, du leste riktig; gym andre skoledag. utrolig deprimerende å pakke gymbag igjen, altså. men, joda, gym funker egentlig helt fint, ihvertfall sånn av og til. og så hadde vi visst matte eller naturfag i første time i morgen. og, første time starter klokka åtte. åtte! det vil faktisk si, at jeg må stå opp klokka sju, kanskje før det også. vil si at jeg ikke kan sitte oppe sånn sinnsjukt lenge.

men, vi snakkes! ha ei fin natt!

Ingen kommentarer: