torsdag, august 07, 2008

Teltsovingsprinsippting, faktisk!

Hei!

Jeg skreiv ikke blogg i går, faktisk. Men, det var ikke meninga, og jeg hadde en gyldig grunn; folka. Folka er alltid en gyldig grunn til ikke å skrive blogg, er da min mening.

Hva er vel mer rekkefølgisk, praktisk, smart, genialt osv enn å begynne å fortelle om gårsdagen?
Jo; jeg stod opp seint. Alt for seint, egentlig. Det skjedde faktisk ganske akkurat ingenting, før i seks-tida, da kom Julie og Nora, og de bestemte oss for at jeg skulle være med dem å ligge i telt i natt. Så dro vi bort til Tina og Liv, der teltet skulle slås opp, og sånn. Og ja; vi satte opp telt, og surra ei stund, før vi gikk ned på Øra for å kjøpe godteri. Og der blei vi egentlig ei ganske så lang stund. Vi klarte nemlig ikke å bestemme oss sånn med det første om hva vi skulla ha. Vi blei til slutt enige, og vi tusla opp igjen. Der var det babling, og masse godterispising. Vi spiste opp den første digre sjokoladen på 0,0, og så var det omtrent å begynne rett på de to digre potetgullposene vi også hadde kjøpt. I tillegg til godterispisinga, så vi en herlig film; Across The Universe. Gud, for en utrolig herlig film. Se den! Jeg ble forelska i filmen fra første stund, og jeg var trollbundet helt til siste slutt.
Mens vi satt inne og så film, begynte det å pøsregne. Etter filmen var slutt, satt vi der da, og lurte på om vi skulle sove ute i teltet, eller om vi like godt skulle gå å legge oss nede i kjelleren. Haha, vi brukte en halv evighet på å bestemme oss, seriøst. Jeg tror ikke det er sånn supersmart at jeg nevner alle metodene vi brukte for å prøve å komme til en konklusjon. Etter masse grubling, og en uhorvelig mengde telefonsamtaler, blei det bestemt at vi skulle ligge inne, siden teltet ganske så sikkert var klissbløtt tvers igjennom. Så, sånn blei det. Vi la oss i tre-tida, men vi lå og babla til i fire-tida, da vi faktisk sovna.

I dag stod vi opp i tolv-tida, spiste frokost, og ordna oss. Så kom Torunn, noe som selvfølgelig var utrolig genialt. Jeg fikk Simple Plan-cd i feriegave av henne! Ah, da blei Ida veldigsuperkjempeglad! Tusen takk, kjære Torunn.
Etter ei stund med somling og fram og tilbake, begynte vi å gå ned til Øra, for å ha noe å gjøre. Det blei utrolig koselig, med butikkvandring, isspising, osv. I femtida, måtte folka hjem å spise middag, og jeg gikk hjem sammen med dem.
Nå har jeg dusja og spist jeg også. Skjer lite nå, men vi skal på kino snart, og så skal vi prøve på nytt med utesovinga, tror vi, haha.

Ellers har det skjedd lite. Jeg tror ikke jeg har noe mer av interesse å bable om, egentlig.
Så, vi snakkes! Ha det supert!

Ingen kommentarer: