lørdag, oktober 04, 2008

torunnprinsipp

hei!

da var det lørdag, og første dag av høstferien har gått. hvis man regner helga med til høstferien, selvfølgelig.

i går, og også i dag, var to herlige dager, virkelig. jeg er litt redd for at det blir evigheter til disse dagene kan gjenntas; torunn reiser i morgen. hun reiser helt tilbake til finnsnes. og gud; det blir stille. uendelig stille...

i går, var det først innhandling av diverse sjokolade og is på øra. slike innhandlinger er jo alltid koselig, og det er veldig søtt å forberede seg til en nydelig kveld med ei slik innhandling, synes jeg. da vi var ferdig, dro vi til torunn. og, der var det genialisme. vår kjære holdt akkurat da på med hårfarging, hihi. jeg er ganske sikker på at det blei veldig fint.

det skjedde egentlig ganske lite fram til åttetida, da vi spiste. før det, satt vi egentlig bare og slappa av i sofaen, så på tv, osv. koselig det. etterpå, var det asiatisk mat. jessda; diskusjonene våre kom til sin rett. men, maten var utrolig god! hihi.

etterpå, var det mer avslapning, før vi knuste sofa, og etter det igjen, så vi film og spiste is. deppeis. det er faktisk utrolig godt, hihi. vi så ”mannen som elsket yngve”, en utrolig bra, og ikke minst fin film. jeg føler egentlig den burde ha vært litt lengr, jeg føler at det meste gikk veldig fort på slutten. plutselig var bare filmen slutt. det er skummelt. men, filmen var ihvertfall veldig nydelig!

etterpå, var det nattevandring. det var veldig koselig; øksendalstunellen er et veldig koselig sted, sånn egentlig. ihvertfall midt på natta.

så var det å gå hjem igjen til torunn, og siden klokka omtrent hadde blitt fire, fant vi ut at vi kunne legge oss, for å høre på lydbok. det blei utrolig koselig; vi hørte ”mannen i skyggene”, ei tl-lydbok. tl-lydbøkene er faktisk utrolig skumle! jeg blei ikke sånn superglad i slutten egentlig, den var litt.. hm, opplagt? jeg veit ikke, egentlig. boka var ihvertfall bra!
de fleste av oss sovna før boka var ferdig, men jeg lå våken helt til den var slutt. og gjett hva som skjedde da? joda; hele greia starta på nytt. jeg skjønte meg ikke på datamaskina til torunn, som vi da brukte som cd-spiller, og jeg hadde ikke samvittighet til å vekke de andre for å få noen til å slå den av. så, der lå jeg da; hørte hele greia på nytt. jeg sovna etterhvert da, hihi.

i dag, våkna vi litt før elleve, men vi kom oss ikke opp før sånn ca i tolv-tida. vi stod opp, spiste frokost, drakk kakao, spiste smelta sjokolade. etterpå, var det babling og relaxation. hihi, det er faktisk et litt søtt ord. tina stakk i totida, tror jeg. jeg, julie og elin stakk i firetida. det var utrolig fælt å si ha det tilt orunn denne dagen også, men det var ikke fullt så trist som gangen før. takk gud for søvn, sier man bare; ting blir mye verre når man ikke sover, har jeg erfart.

etter at jeg kom hjem, har det skjedd veldig lite. jeg har vel egentlig bare sittet her, spist, osv. men, herlig det også!

jeg tror ikke det skjer så mye mer i kveld heller, og jeg aner ikke hva som skjer i morgen. håper jeg klarer å få noe ut av dagen; en høstferiedag kan ikke kastes bort på ingenting-gjøring!

vi snakkes; ha en nydelig kveld!

Ingen kommentarer: