onsdag, oktober 01, 2008

prøvepugging, prøveoverståing, tysk, bæsj, snarthøstferieprinsipp

hei.

jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg skulle ha punktum eller utropstegn i dag. og derfor blei det et punktum, siden hodet mitt fortsatt er litt fullt av punktum.

nå er prøvedagen slutt. ja, jeg kaller dagen i dag, første oktober totusenogåtte for prøvedagen, siden de fire timene vi hadde i dag bestod av prøver; en i naturfag, og en i engelsk. jeg aner ikke hvordan noen av dem gikk, og egentlig vil jeg ikke vite det heller. det var ihvertfall utrolig herlig å gå ut skoledøra i dag, klokka tolv, og vite at hele resten av dagen var fri.

jeg kom hjem, gjorde ingenting ei stund. jeg gjorde forsåvidt tysk, da. for; verden er ikke bare herlig ennå, det er en tragisk storstyggfæl tyskprøve i morgen. jeg gruer meg.

seinere på dagen, var det kor. det er genialistisk, virkelig. og så var det øravandring med tina, julie, torunn, og etterhvert elin. koselighet.

etterpå, var det tysk, cæsar, og mer tysk. og så snakka jeg med trond martin, og så var det mer tysk, og så var det sjokoladebollespising. og nå er det vel mer tysk, tror jeg. tristhet. jeg vil være ferdig med tyskøvinga; jeg er lei.

nå er det heldigvis snart høstferie. gud, som jeg gleder meg. jeg kan ikke få forklart følelsen godt nok; den er for ubeskrivelig.

nå skal jeg slutte. vi snakkes!

Ingen kommentarer: