torsdag, oktober 02, 2008

nå er det faktisk snart høstferie

hei!

da var også tyskprøven overstått. og, det er herlig. nå er det egentlig bare å glede seg til høstferien, for min del. i morgen blir forhåpentligvis en sløv skoledag.

dagen i dag, har så langt ikke bestått av mer enn skole. skoledagen var overlevelig, selv om tyskprøven var kjip.

etter at jeg kom hjem fra skolen, har det egentlig skjedd veldig lite. må vel gjøre mattelekser nå snart, selv om det frister minimalistisk.

seinere i kveld er det kino med tina, julie og torunn. blir utrolig genialt! kino er alltid koselig.

vi snakkes!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det er ukorrekt å skrive at noe "frister minimalistisk". Minimalisme er en stilart og en form. Ingenting kan friste minimalistisk. Det rette blir "frister minimalt".

Jeg er lei av folk som bruker slike ord tilsynelatende for å skaffe seg selv ett bredere vokabular

ida sa...

og jeg er veldig glad i folk som bruker sånne ord. fordi; de er mye søtere enn de dødkjedelige orda norsk har bestått av i evigheter. og ja; jeg skjønner at man ikke kan bruke minimalistisk på den måten i en norskstil, men, takk og lov; dette er ingen norskstil! og jeg har ingen planer om at det skal bli det heller. dessuten er det ikke korrekt å skrive "ett bredere vokabular", det heter "et bredere vokabular". så veit man det også.
og dessuten; man får ikke et bredere vokabular av å bruke ord på forskjellige måter. ordet minimalistisk finnes jo heldigvis i det norske språk.