søndag, september 14, 2008

det er høst, og helga er over. og, jeg fryser.

hallo!

ja, da kom tida for helgoppdateringa. og, helga har vært utrolig fin!
mitt første kabb-arrangement, var rett og slett supervellykka. jeg fikk møte massevis av koselige folk, og det er jo alltid herlig. og så fikk jeg kjørt go cart, og spilt showdonw. og ja; jeg greide til og med å vinne noen kamper, sånn nå og da. og så, fikk vi selvfølgelig ledd masse, og babla masse, og det er jo noe av det viktigste, synes jeg.

på fredag, var jeg som sagt ikke på skolen. jeg drog vel sånn i elleve-tida, for å ta flyet fra molde. bestemor og bestefar kjørte meg. da jeg kom fram til gardermoen, blei jeg henta, og vi kjørte til askim. der hadde allerede de fleste folka kommet, og, det var som sagt utrolig fint å få møte alle folka! det var utrolig herlig å se igjen isabel! gud, som jeg har savna henne! og, jeg savner henne fortsatt.

fredagen bestod vel ikke av så mye mer enn babling og showdownspilling. men, det var utrolig koselig!
vi la oss vel sånn ca i halv fire-tida, og på lørdag, stod vi opp kvart på ni. faktisk. vi spiste frokost, babla, hadde showdownturnering. utrolig kult! i to-tida, reiste vi til trøgstad, for å kjøre go cart. ah, det var genialistisk, virkelig! nå har jeg utrolig vondt i nakken og albuen, på grunn av kjøringa, men det var så absolutt verdt det!
i sju-tida, spiste vi. eller, det vil si; vi bestilte mat i sju-tida, men vi fikk den ikke før i åtte-tida. men, pizzaen var utrolig god! vi var vel omtrent 25 stykker, og vi greide å presse ned 11 pizzaer på sånn ca et kvarter. snakker vi sultenhet?
etterpå, reiste vi tilbake til kabb-huset, hvor resten av kvelden fortsatte med genialitet; mer showdownspilling, babling, latterkrampe, spising, nattevandring, synging, osv. jeg tror vi sovna i fem-tida.
søndag, altså i dag, stod vi opp halv ni. og ja; det var hardt, virkelig. men, det gikk til slutt! vi spiste frokost, babla, spilte mer showdown. så var det lunsj, og så var det den tragiske hadetsiinga før jeg måtte dra til gardermoen, for å rekke flyet som gikk kvart på fire. og joda; jeg rakk det. mormor og morfar henta meg på flyet, og vi kjørte hjem.
jeg kom vel hjem i halv sju-tida, og etterpå, har det skjedd utrolig lite. jeg må innrømme at jeg har en sterk følelse av at det ikke kommer til å skje så mye mer i løpet av kvelden heller, egentlig.

i morgen begynner skolen, igjen. helgene går alltid så utrolig fort; det er sjukt at det går an. ukene går saktesaktesaktesakte, mens helgene går fortfortfortfortfortfortfortfortfort. og nå er det ei hel uke tilmed skole, lekser, og prøver. prøver som kommer oftere og oftere. og så er det massevis av stress, og massevis av ork. ork som ikke blir orka. og så er det savn. savn etter folk, og savn etter frihet.
æsj, jeg høres ut som en slave. men, egentlig har jeg det fint. og ja, jeg veit; jeg skal være så takknemlig så, så uendelig takknemlig for at jeg får gåpå skole. men, jeg tror at en hver norsk ungdom, som har gått på skole i akkurat like mange år som meg, skjønner tankegangen min, og hvordan jeg har det, men, som sagt; jeg har det bra.

jeg fryser. det er faktisk utrolig kaldt her. men, det er vel ikke sånn supermerkelig at jeg fryser; jeg fryser alltid. og jeg frøys omtrent sammenhengende hele helga.

nå er det skikkelig høst. langt ut i september. og tida har faktisk kommet for å begynne å glede seg skikkelig til jul, for mitt vedkommende. det blir koselig, å kjøpe gaver til alle folka, pynte til jul, se massevis av julereklame på tv, åpne adventskalender. herlig, virkelig. jeg er et julemenneske. og, jeg håper det blir snø til jul. det er ikke helt jul uten snø, faktisk.
apropo snø til jul, jeg savner vinteren. vinteren som den var før, før den begynte å droppe å komme før langt ut i januar/februar, og for så å forsvinne i begynnelsen av mars. jeg vil ha skikkelig vinter jeg. vinter med masse snø, og massevis av vinteraktiviteter. og koselighet. koselig blir det nok uansett, men det er koseligere med vinter med snø, enn med vinter uten snø, synes jeg.

men, nå er det på tide å gå å dusje. ihvertfall snart. men, greia er at hele familien har dusja, så, jeg er litt redd for at det ikke er igjen nok varmt vann til meg.

men, vi snakkes!
ha ei fin avslutning på helga, og ei fin uke!

Ingen kommentarer: