søndag, juli 20, 2008

Søndag - Dagen før Isabel kommer!

Hei!

Da var det søndag igjen, og tid for mer bloggskriving. Joda, jeg trives forsåvidt veldig godt med å skrive blogg, jeg.

I helga var jeg på hytta, (Som ligger på Vågbø, et sted veldig nært sjøen, som regel med masse sol, og begge deler passer meg alltid veldig utmerket), sammen med pappa, og faktisk en stor del av slekta, ihvertfall steslekta. Stedbesteforeldrene mine, (Gud, for et utrolig kvalmt ord, men jeg kommer ikke på noe mer passende ord å beskrive dem med), stedtanta mi, kjæresten hennes, og hunden deres. Og så var selvfølgelig stemoren min, (Åse), og to av mine brødre, (Vegard og Sigurd) med. Haha, jeg veit at det egentlig ikke er noe poeng i å skrive ned alle navna på alle, og forklare all verdens personer jeg møter og snakker med osv, men jeg føler jeg må gjøre det likevel, jeg føler at det blir så rotete, uoversiktelig og ufullstendig, og på akkurat sånne ting, er jeg litt perfeksjonistisk. Bittelitt, selv om jeg ikke vil innrømme at jeg er perfeksjonist på noe som helst område, av den enkle grunn at jeg hater perfeksjonisme. Så veit du det, og ferdig med det.

Jeg reiste på hytta i firetida på fredag, og før det, skjedde det egentlig veldig lite. Datasitting og lydbokhøring. Hjemme var det egentlig ganske så dårlig vær, men med en gang jeg kom fram til hytta, kunne jeg konstatere at det faktisk var fint vær der. Fredagen gikk for det meste med til å gå tur, være sosiale, og nyte finværet. Koselig.

På lørdag stod jeg faktisk opp utrolig tidlig, tro det eller ikke. Jeg tror jeg var oppe og ferdigordna allerede til halv ni. Men, det er faktisk umulig å sove spesielt lenge når du har to brødre på seks og tre år, som synes det er utrolig morsomt å late som om de er de mest bråkete ungene i hele verden på lørdagsmorgenene. Men, sola skinte veldig nydelig, så egentlig var det helt greit å komme seg opp litt tidlig for en gangs skyld, siden det er noe som dere sikkert har skjønt at skjer veldig sjeldent. Begynnelsen av dagen gikk med til å nyte sola, egentlig bare full avslapning. Seinere på dagen, var det fiskekonkuranse, som vi faktisk bestemte oss for å være med på. Men, joda; var greit det. Jeg fikk selvfølgelig ingen fisk, men det var jo koselig uansett. Enda seinere på dagen, var det sånn hyttefestopplegg. Masse folk, grilling, osv. Egentlig utrolig koselig, selv om det ikke var så veldig mange på min alder som jeg kunne være sammen med der. Sånn bortsett fra at noen hadde vært så ”geniale” og bestemt at vi under 18, måtte forlate stranda og festlighetene klokka tolv, var kvelden veldig fin. Så, jada; der gikk jeg da, bort fra alt det som kunne ha utviklet seg til en meget interessant opplevelse, og hjem for å ”legge meg”, noe jeg selvfølgelig ikke gjorde.

Søndag, altså i dag, (for dem som føler for å være treige i oppfattelsen), var det også nydelig vær. Jeg stod så absolutt ikke like tidlig opp som i går, for å si det sånn! Men, joda; i ellevetida, var jeg faktisk oppe, som nest sistemann på hele hytta. Men, jeg trives med det. Så var det fjelltur. Hele familien bortsett fra pappa, (som skulle jobbe med hytta vi holder på å bygge), dro ut på en ”fjelltur”, som egentlig bare var en kort trimtur. Men, bakkene var så absolutt bratte nok de. Selv om jeg har en kondis på sånn omtrent null, kom jeg meg opp uten spesielle problemer, og det hele ble faktisk utrolig koselig. (Haha, jeg føler at jeg har brukt ordet koselig sånn ca hundre ganger i løpet av dette innlegget, men som kjent er ordforrådet mitt sinnsjukt, og derfor må du, kjære bloggleser, bare leve med det, og egentlig synes jeg ikke syns i deg i det heletatt). Da vi kom hjem, var det bare å kaste seg i sjøen for en avkjøling. Og jeg ble kald nok, så absolutt. Jeg brukte sånn ca en halv evighet på å få i meg varmen etterpå, noe som var utrolig flaut. Resten av dagen gikk for det meste med til solnyting, grilling, og besøk av slektninger av slekta, eller noe sånnt. Koselig. (Ja, jeg fortsetter å benytte meg av mitt genialistiske ordforråd).

Jeg kom hjem i nitida, og sånn bortsett fra pizzaspising, har jeg ikke gjort så mye annet enn å sitte her; oppdatert meg innenfor det som har skjedd i løpet av helga, og skrevet blogg.

Isabel kommer i morgen! Gud, som jeg gleder meg! Hun kommer ikke før i titida i morgen kveld, jeg lurer virkelig på hva jeg skal gjøre for å få tida til å gå i morgen. Jeg finner nok på noe, håper jeg...
Jeg gleder meg ihvertfall noe sinnsjukt til du kommer, vennen!

Nå har jeg egentlig ikke noe mer ”smart”, og ”interessant” å skrive om, så derfor vurderer jeg sterkt å avslutte dette blogginnlegget. Jeg vil avslutte med å si at jeg håper alle har hatt ei super helg, og at jeg håper alle får ei fin uke!

Ha det strålende alle sammen! :D

Ingen kommentarer: