søndag, mars 08, 2009

Og man skriver endelig et nytt blogginnlegg igjen;

Hallo!
Ja, nå er det vel omtrent en halv evighet siden jeg skreiv noe sist igjen. Jeg blir bare dårligere og dårligere til dette, jeg. Men, jeg tror det er sånn, når jeg har mye å skrive om, mye som skal fortelles på en skikkelig måte, er det et mye større ”ork” å skrive blogg. Men, siden jeg er glad i bloggen min, må det jo gjøres før eller seinere likevel. Og, nå følte jeg meg sånn ca i bloggskrivingshumør, så derfor bestemte jeg meg for i hvert fall å begynne på et blogginnlegg akkurat nå.

Sist jeg skreiv, var vel muligens på onsdag, den 18. februar? Jeg må være ærlig å si at jeg faktisk ikke husker, og ikke orker jeg å sjekke heller. Absolutt latskap. Uansett, etter onsdag, blei det torsdag den 19. februar. For min del var denne torsdagen den siste skoledagen før vinterferien. Det var rett og slett ufattelig deilig. Begynnelen av vinterferien, (altså torsdags ettermiddag) gikk med til å feire bursdagen min og bestemor sammen med familien. Det var utrolig koselig. Og så var det selvfølgelig skriving, noe som var sinnsjukt søtt, som alltid. Resten av dagen, bestod av Qatar-pakking og glede-seg-til-Qatar. Klokka elleve gikk bussen fra Sunndalsøra til Oslo, og jeg, mormor og morfar var endelig på vei til Qatar. Jeg må innrømme at bussturen var litt lang, men egentlig så gikk den fort nok. På Gardermoen var det en del venting, men endelig gikk da flyet til Amsterdam. Reisen får bare en überkort oppsummering, i og med at den ikke var særlig pesiell. Flyet fra Amsterdam tok oss med videre til Qatar, og vi var framme der ca klokka elleve fredag kveld. Inge henta oss på flyplassen, og vi kjørte hjem dit mamma, Inge, Martin og Lars nå bor. Det var seriøst skikkelig herlig å se dem igjen, alle sammen! Vi la oss vel rundt ett på fredag, tror jeg.

På lørdag, starta dagen med film-seing sammen med Martin og Lars. Dagen starta faktisk veldig tidlig med akkurat det; jeg tror faktisk ikke klokka var mer enn åtte da de kom inn på rommet mitt og ville se Narnia. Men, det var så absolutt herlig! De har blitt store begge to, jo!
I og med at det er over to uker siden, (oi, faktisk), så husker jeg ikke i detalj hva som skjedde resten av lørdagen. Husker jeg ikke helt feil, dro vi ut til ei utrolig langgrunn strand for å se på kameler og flamingoer. De hørtes skikkelig søte ut, hihi. Jeg tror resten av lørdagen egentlig bare gikk med til avslapning og kalkunspising. Uansett; søthet på høyt plan.

Og, søndag. Hm, hva gjorde vi egentlig på søndag? På formiddagen, skjedde det vel ikke mer enn avslapning, og ut på ettermiddagen, dro vi ut for å se på ei kunstig øy; The Pearl. Det var ganske spesielt å gå rundt på ei kunstig øy, egentlig. Det var en del butikker der, men de var alt for dyre til at jeg i det hele tatt kunne drømme om å kjøpe noe der, tror jeg. Ikke det at vi egentlig studerte alle prisene ingående; det ville ha blitt for deprimerende, siden vi da også måtte ha studert varene, hihi.
Etterpå dro vi innom et kjøpesenter, hvor jeg tror jeg kjøpte noe, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke husker; jeg kjøpte faktisk en god del på denne turen, og jeg klarer ikke å huske hvor jeg kjøpte hva. Jeg tror vel egentlig ikke det skjedde mer på søndag.

Mandag; starta igjen med avslapning. Gud, jeg har jo glemt å skrive om den fantastiske sola, som var til stede under hele vårt opphold, og om den herlige varmen, som så absolutt savnes supermasse. Da ungene var ferdig på skole og barnehage, dro vi bort på en klubb som ligger like ved skolen. Det var skikkelig søtt; bassenger og solsenger over alt, og massevis av koselige folk. Vi spiste middag der, og da Inge var ferdig på jobb, dro vi til Souken, som er et stort marked, med massevis av butikker over alt. Og, ikke minst er det billig der. Jeg fikk faktisk kjøpt en god del der også. Vi spiste (enda en) middag før vi dro hjem. Og, det var vel alt for mandagen. Jeg veit; dette blir skikkelig oppramsende, men jeg tror ikke jeg orker å fylle ut alt i detalj; spør i kommentar hvis du lurerpå noe, eller føler for mer utfyllende et eller annet.

Og så, var det tirsdag. Tirsdag, ja. Da tenkte vi at vi skulle dra bort på klubben, og være der til ungene var ferdig på barnehage og skole, og så være der enda lenger, for så å dra hjem, eller noe lignende. Men, planene måtte endres, for da vi kom bort på klubben i kvart på ti-tida, fant vi ut at kun damer hadde adgang denne dagen. Og, siden vi hadde med oss morfar, ble det ingen klubb-tilværelse den dagen. Da blei det hjemme-soling i stedet, noe som var helt greit. Dame-dagen varte bare til ett, så vi kunne dra tilbake, og være der sammen med ungene etter at de hadde vært på skole og barnehage. Jeg tror faktisk ikke det skjedde så mye mer på tirsdagen, bare absolutt koselighet.

På onsdag, kunne vi faktisk være på klubben hele dagen, haha. Det var skikkelig herlig å bare bade og sole seg en hel dag. På ettermiddagen, dro vi bort på skolen til Martin, hvor det skulle være sykkeldag. Var fint å få se skolen hans også!

På torsdagen, var det også klubb-tilværelse på formiddagen, og på ettermiddagen, var det dame-shopping på et digert kjøpesenter. Seriøst; det var så uendelig digert, jeg tror ikke vi kom oss gjennom halvparten av butikkene på fem timer. Jeg fikk i hvert fall kjøpt en hel del, både gaver til folk, og masse til meg selv. Det vil si; pengebruk på høyt nivå!

Og så, var det fredag, den nest siste ddagen. Da var vi på ørkenkjøring, noe som naturlig nok foregikk i ørkenen. Før vi kjørte ut til ei strand, hvor vi kunne bade og sole oss, fikk jeg ri på kamel! Hihi, det var skikkelig stilig. De var store, jo! Og utrolig søte. Det var forsåvidt dromedarer, men alle kalte dem kameler, av en eller annen merkelig grunn. Så, var det å kjøre ei stund i ørkenen før vi kom til stranda, hvor vi bada og sola oss i noen timer. På vei hjem, kjørte vi over massevis av sandyner, noe som var skikkelig kult. Hihi, jeg digger sanddyne-kjøring, har jeg funnet ut. Da vi kom hjem, kunne vi så absolutt se tilbake på en dag fylt av massevis av fart og spenning.

Og så, var det lørdag. Den dagen var det faktisk så varmt at det nesten var vanskelig å sitte ute. Da dro vi i stedet til et kjøpesenter, hvor jeg fikk kjøpt enda m er, haha. Det skulle omtrent ikke vært lov å bruke så mye penger som jeg gjorde på denne turen, seriøst. Da vi kom hjem, var det vel dessverre bare å vente til klokka skulle bli halv ni, og vi måtte kjøre til flyplassen. Det var virkelig uendelig trist å si ha det til folka, som savnes skikkelig masse. Hm, men, det er heldigvis ikke lenge til sommeren, og da kommer de heldigvis hjem!
Reisa hjem gikk fint, og det er vel ikke noe spesielt å si om den, jeg husker bare at den var fylt med absolutt trøtthet.
Da jeg kom hjem, var jeg også skikkelig trøtt. Jeg la meg faktisk skikkelig tidlig på søndag, og jeg sov helt til jeg dessverre måtte stå opp for å gå på skolen på mandag.

Skoleuka gikk helt fint; det skjedde ingenting nevneverdig. Vi hadde bare en prøve også; geografi, og den vil jeg helst ikke snakke om, ikke en gang tenke på, haha. Torunn var heldigvis hjemme denne uka, noe som var skikkelig herlig! Er alltid like fint å se henne igjen!

Fredagen var fylt med absolutt søthet; feiring av min bursdag sammen med alle, (i hvert fall nesten alle) mine søteskjønneherlige folk. Vi bakte, (og spiste) kake, spiste pizza, jeg fikk massevis av herlige gaver, som jeg ble utrolig glad for, vi så norske talenter, vi tok masse av, og vi som overnatta, nattevandra masse, var sentimentale, hadde sjuk humor, lekte nøtt eller sannhet, og hadde det bare herlig, synes jeg. Vi la oss vel rundt seks, og vi stod opp i elleve-tida. Vi lagde vafler til frokost, spiste frokost, rydda en del, og så gikk vi på Øra. Der surra vi ei stund rundt, før vi gikk på kafe, og spiste sjokoladekake og drakk te, (i hvert fall for min del) Etter at vi hadde vært der ei stund, gikkv i hjem til meg, hvor vi satt og snakka helt til folk etter hvert begynte å dra hjem.
Resten av gårsdagen, bestod av datasitting, og ellers ingentinggjøring. Og nå, må jeg innrømme at jeg er skikkelig lei av å skrive blogg. Men, jeg synes egentlig jeg har vært litt flink, hihi. Nå skal jeg lese gjennom dette, så skal jeg publisere, og så skal jeg kommentere bloggen til Isabel. Jeg veit ikke helt hva som skjer i dag, skal i hvert fall spise middag hos bestemor og bestefar, noe som helt sikkert blir koselig.
Da snakkes vi! Kos deg.

1 kommentar:

Isabel sa...

Hei, vennen min.

Ok, da satt man her da, uten egentlig å være skikkelig våken. Hmm, har jo så og si knapt nok sovet i natt. Uansett dah, ettersom jeg har lovet å kommentere bloggen din, må jeg jo gjøre et tappert forsøk på det, da!

Jepp. Hvis jeg skal være helt ærlig nå, så sitter jeg her og drømmer om en reise til varmere strøk. Jess. Og noe av grunnen til det er den helskjønne oppsummeringa de fra herlige Qatar. Mhm. Sikkert tøft å se igjen folka, og selvsagt hadde Martin og Lars blitt større. De har det med å vokse skrekkelig raskt, dissa småsøskna våre ;) Også måtte jeg stusse litt over det dermed at menn ikke hadde tilgang til denna klubben. Hmmm. Men etter den herlige telefonsamtalen vi hadde her om dagen, er ting litt klarere for meg, faktisk.

Også bursdagsfeiringa di, da!! Du, jeg vil komme på et nytt besøk til dere snart, og da skal vi ha nattevandring!!! :D Det høres så schnasent ut. Virkelig. *drømme*

Og ja, sånn apropo bursdag; du _skal_ få gave snart altså. Må bare finne på noe glupt først. Du er komplisert å kjøpe gave til, du. Men, det er strengt tatt en positiv ting, for jo mer komplisert du er å kjøpe gave til, jo mer betydningsfull er du. Nemlig<3

Nå skal jeg slutte. Vi har visst norsk.....

Trøtt klem fra Isa ;D